12 Ekim Dünya Artrit Günü

12 Ekim Dünya Artrit Günü

12 Ekim Dünya Artrit Günü
Eklenme Tarihi : 12.10.2020

Tüm dünyada romatizmal ve kas iskelet sistemi hastalıkları ile yaşayan insanlar erken tanı ve uygun tedavi ile uzun yıllar iş gücüne tam katkı sağlayabilirler.

EULAR (Avrupa Romatizma Birliği), 2019 Dünya Artrit Günü’nde dünya genelinde romatizmal ve kas iskelet sistemi hastalıkları ile mücadele eden yüz milyonlarca insanın iş hayatındaki profesyonel başarılarını destekleyen işveren ve şirket politikalarının önemine dikkat çekmektedir. 

12 Ekim 2019 Dünya Artrit Günü, EULAR’ın Don't Delay (Geç kalma), Connect Today (Bugün başvur)-Time2Work (Çalışma zamanı) kampanyaları ile romatizmal ve kas iskelet sistemi hastalıkları hakkındaki yanlış anlamaları gidermeyi, işverenlerin hastalığı olan çalışanlarına en iyi şekilde nasıl destek verebileceklerini göstermeyi hedefliyor. 

Bel ağrısı,oldukça sık görülen, yaşam kalitesi üzerindeki olumsuz etkilerinin yanı sıra doğrudan (tanı ve tedavi giderleri) ve dolaylı (iş gücü kaybı) ekonomik kayıplar nedeni ile topluma maliyeti yüksek önemli bir sağlık sorunudur. Ağrının kronikleşmesi ile ortaya çıkan sakatlık özellikle gelişmiş ülkelerde  iş gücü kaybı ve üretim azalmasını etkileyen en önemli faktörlerden biri haline gelmiştir. Bel ağrısı bir aktivite (ağır kaldırma) ya da travma (düşme, çarpma) sonrası başlayabileceği gibi belirgin bir neden olmadan da ortaya çıkabilir. Dünyada yapılan araştırmalar insanların %80’ inin hayatları boyunca en az bir kez bel ağrısı yaşadıklarını ortaya koymuştur. En sık görülen ağrı tipi mekanik bel ağrısıdır.

Ankilozan Spondilit (AS), özellikle omurgayı etkileyen, ağrılı, kronik, ilerleyici, sebebi bilinmeyen romatizmal bir hastalıktır. AS’ nin 8-45 yaş arası başlayabileceği bilinsede genellikle 15-30 yaş arası daha sık ortaya çıkmaktadır. AS hastalığının ortaya çıkmasında en önemli faktör genetik yatkınlıktır. AS erken tanısı için sorgulanması gereken hedef kitle 20’ yaşlarda bel ağrısı başlamış, üç aydan uzun süreli bel ağrısı olan hasta grubudur. AS omurganın yanı sıra sıklıkla sakroiliak eklemi(omurganın leğen kemiğiyle yaptığı eklem), daha az sıklıkla kalça ve omuz gibi büyük eklemleri tutar.

Mekanik nedenlere bağlı bel ağrılarından korunmak için;

  • Her gün düzenli olarak bel ve karın kaslarını güçlendirici egzersizler yapın 
  • Gerekli durumlarda ağır nesneleri; beli dik pozisyonda tutup, dizleri bükerek çömelip, ağırlığı kollara ve bacaklara vererek kaldırınız
  • Ayakta uzun süre durmaktan kaçınınız
  • Çay ve kahve tüketimini azaltınız
  • Stresle başa çıkma yöntemleri geliştiriniz
  • İşiniz gereği oturuyorsanız, yarım saatte bir ayağa kalkıp vücudunuzu esnetiniz
  • Yürüyüş ve yüzme bel ağrısını önlemede uygun sporlardır. Farklı sporlarla uğraşanların spora başlamadan önce ısınma ve sonrasında da esneme (stretching) egzersizlerini yapmaları sakatlıkların önlenmesinde önemlidir.
  • Kilo vermek bel ağrısı riskini azaltır.
Haber Arşivi
Footer cover

Sağlıkla Kalın !

Footer cover